למה להנגיש אתר?

הגדלת נתח השוק

מבחינה עסקית כל גולש באתר הינו לקוח פוטנציאלי. אתר שאינו נגיש מונע מקבוצות שלמות של אנשים גישה לאתר, וכתוצאה מכך אובדים למעשה לקוחות פוטנציאלים רבים. אוכלוסיית האנשים עם מוגבלויות אשר מתקשים עד אינם מסוגלים להשתמש באתרים שאינם אתרים נגישים הינה גדולה משנהוג לחשוב, והנתונים מראים על גידול של 25 אחוזים לפחות בכמות המשתמשים באתר אחרי תהליך הנגשה.

אתר נגיש פירושו פוטנציאל גידול של 25% לפחות במספר הלקוחות.

שיפור אופטימיזציה למנועי חיפוש (SEO)

האופן בו מנועי חיפוש "רואים" את האתר דומה מאוד לאופן בו רואים אותו אנשים מוגבלויות. למנועי חיפוש אין גישה לתכנים ומדיה המסופקים בווידאו או אודיו, מרבית האתרים כוללים טכנולוגיות שאינן מאפשרות לבעלי מוגבלויות ולמנועי חיפוש גישה לכלל התכנים באתר, אתרים רבים בנויים באופן שאינו מדגיש את החלקים האיכותיים והחשובים באתר ועוד.

אתר נגיש ידורג גבוה יותר במנועי חיפוש, וכתוצאה מכך תגדל החשיפה ללקוחות פוטנציאליים.

שיפור שימושיות האתר, נפח הפעילות ויחס ההמרה

אתרים המספקים לגולש חוויה חיובית הינם בעלי אחוזי המרה גבוהים יותר. אתרים נגישים בנויים באופן החותר להפוך את חווית הגלישה באתר לקלה ואינטואיטיבית. כתוצאה מכך המשתמש מבין את האתר טוב יותר, מבלה בו זמן רב יותר והינו נוח יותר להנעה לפעולה.

אתר נגיש מספק חווית גלישה נעימה יותר, ולכן מגדיל את נפח הפעילות ויחס ההמרה באתר.

יחסי ציבור – תדמית הארגון

תו הנגישות מעיד על יחסו של מפעיל האתר ללקוחותיו הקיימים והפוטנציאליים, ועל אחריותו החברתית, ובכך מסייע במיצוב תדמית ארגון חיובית.

חובה על פי חוק

חוק שיוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות התשנ"ח-1998 מחייב נותני שירותים לספק שירותים שוויוניים לבעלי מוגבלויות. בנוסף, טיוטת תקנות התאמות נגישות בשירותי האינטרנט צפויה לקבל אישור סופי בזמן הקרוב, ובכך לחייב על פי חוק הנגשת אתרי רשויות ציבוריות ברמת נגישות AA ואתרי שירות שאינם רשויות ציבוריות ברמת נגישות A.